Felanmälan via Riksbyggen

För felanmälan är vi anslutna till Riksbyggens kundtjänst.

Ring 0771-860 860 eller gå till Riksbyggen, där det finns två möjligheter för felanmälan:

  • Kundtjänst (enkelt formulär som inte kräver inloggning, men det kan ta tid innan ärendet är uppmärksammat)
  • Kundwebb (kräver inloggning, men ärendet blir å andra sidan direkt registrerat och kan följas; se Instruktioner för Kundwebb nedan)

Riksbyggen felanmälan har öppet dygnet runt, och de har partnerföretag som kan åtgärda problem även privat till ett bra pris.

Att tänka på

Var tydlig med att uppge huruvida du felanmäler för din egen räkning eller för något gemensamt.

Om arbete ska utföras där du förväntar ersättning från din brf, ska Riksbyggen eller någon i vår leverantörslista kontaktas i första hand. Detta för att eventuella ersättningskrav på fakturan ska kunna ställas till din styrelse. Kontaktas andra leverantörer, kan styrelsen besluta att inte ersätta kostnaden.

Instruktioner för Kundwebb

Om det är första gången du använder Kundwebb behöver du registrera dig först.

Ny användare (registrera)

  1. Klicka på Skapa konto.
  2. Ange namn och e-post-adress. Klicka på knappen.
  3. Du ska nu få ett e-post-meddelande. Klicka på länken där.
  4. Fyll i ditt lösenord två gånger.
  5. Om du efter detta blir tillfrågad om att verifiera dig, fyll i de 3 fälten i fliken Boende: personnummer, OCR-nummer och förfallodatum (du måste fylla i alla). De två senare tar du från en hyres-avi. Klicka på knappen.

Befintlig användare (logga in)

  1. Ange ditt användarnamn och lösenord. Klicka på Logga in.
  2. En sida med Välj kundwebb visas med Organisation 208949 BRF Solfjädern 1 förvalt. Klicka på Fortsätt.
  3. På nästa sida ska du se Boendewebb längst upp.

Felanmälan

  1. Klicka på Gör en felanmälan (under välkomsttexten på vänster sida).
  2. Namn och e-post är förifyllda. Fyll i resterande fält med en utförlig beskrivning av problemet.
  3. Kryssa även i den lilla rutan för att få kopia på felanmälan mailad till dig för senare uppföljning.
  4. Klicka på Skicka när allt är klart.
  5. Du kan sedan följa ditt ärendes utveckling på Boendewebb.